mandag den 7. januar 2008

Dagpleje

Det er helt vildt underligt lige pludselig at have tid til sig selv igen.
Dagen i dag startede tidligt, op og ordne alt det sædvanlige - morgenmaden til Sophie er naturligvis vigtigst - og så ellers få transporteret Sophie over til Gitte.
Da vi kom derover sagde vi lige godmorgen, satte os i legerummet, hvor Gitte satte sig med Sophie på skødet og jeg sad ved siden af, så snakkede vi lige lidt med den lille pige der var i gæstedagpleje, inden jeg kyssede Sophie farvel og sagde hej hej. Vi ses i eftermiddag.
Så gik jeg ellers hjem og var meget spændt på, om Gitte ville ringe ca. kl. 12 som sidst, men nej. Præcis kl. 15 var jeg ovre for at hente Sophie, der var i nogenlunde godt humør og jeg fik et stoooort smil.
Gitte siger, at hun - på samme måde som de andre i dagplejen - har været noget humørsvingende, men inden for rimelighedens grænser, det var i hvert fald ikke nødvendigt at ringe efter mig. Sophie vil dog helst have Gitte lige inden for rækkevidde, endnu i hvert fald.
Min trøst er så, at med et af de andre børn i dagplejen, der tog det ca. 2 måneder, før hun fandt ud af at lege selv på gulvet og være knapt så humørsvingende, så når Sophie på 3.dagen er der hele dagen, så kan det vdel ikke gå helt galt?

I øvrigt, mange tak for jeres kommentarer. De ER læst.... Og jeg prøver også lige at huske, at komme forbi jeres blogs og lægge en besked. :)

Ingen kommentarer: