lørdag den 3. maj 2008

Ny computer og tøsefornærmet...

Weee.... vores nye computer lander snart!

Vi er noget trætte af, at have to bærbare, der begge er koblet til nettet og dermed mails, for tit og ofte kommer der vigtige mails til Martin som så lander på min maskine, fordi jeg henter dem ned, eller omvendt.
Så nu har vi bestilt en stationær model super-kan-det-hele og den skulle gerne være klar til afsendelse mandag, så mon ikke vi har den tirsdag eller onsdag?
Vi har med vilje valgt en stationær, da vi har bedre erfaringer med "trækkeevnen" til de helt store ting, hvilket vi har oplevet ikke være så god på de bærbare.

Jeg regner dog med, at jeg beholder min bærbare til at lave billedbehandlinger, surfe på nettet osv. så jeg stadig kan være scraprelateret... Så skal jeg bare igang med at scrappe seriøst igen.

Vi er næsten færdige med sanering af huset, vi satser på at gennemgå kælderrum og loft mandag/ tirsdag, når Sophie alligevel er i dagpleje.
Hun fik sin 3.di-te-ki-pol-hib og pneumoccoc vacc i tirsdags til sin 1 års og blev som "altid" syg af vacc. Det er altså ikke sjovt, når hun roder rundt med 39.8, så iflg. aftale er der så givet panodil junior og det hjælper en del.
Men, det er hun ved at være ovre - heldigvis. :)

Tøsefornærmet:
Jeg har en veninde, der har oplevet noget, som hun definerer som "tøsefornærmethed".
Og jeg vil helst ikke gå i detaljer - tænk hvis nogen troede, det var min egen oplevelse jeg prøver at camouflere hi hi ;o) og det er det IKKE - men den tøsefornærmethed rammer ikke min veninde, men derimod venindens mand.

Så, kære læsere - hvordan definerer I at være tøsefornærmet?
Min definition er at gøre noget i trods for at undgå, at den anden får goder ud af en given situation, selv om det går ud over andre.

Jeg kunne vældig godt tænke mig at høre jeres definition på det.
KNUS

2 kommentarer:

Marianne sagde ...

ykke med den nye com - håber I bliver rigtig glade for den ;o)
Tøsefornærmet... Hmmm.... og en definition - det er da ikke let at komme op med sådan en lørdag aften. Jeg tror, at jeg mest ser ordet som noget enten barnligt eller noget negativt ladet - a la at en person bare er blevet fornærmet, fordi et eller andet skal personen jo gøre for at få opmærksomhed fra den anden part. Vil så lige skynde mig at tilføje, at jeg ikke tror, at der er særlig mange, der ser sådan på det - og et aller andet sted kan alle tøser vel blive tøsefornærmede? Jeg kan også....

Annika sagde ...

Tillykke med den nye comp.

I kunne vist have brugt imap istedet for pop3 før i tiden.

Håber I bliver glade for den, og 1 PC er jo ikke nok hvis man begge bruger det fx. om aftenen - og friheden i en bærbar, er ikke at fornægte.

Tøsefornærmet - det ser jeg på, som når man bliver fornærmet over en lille ubetydelig ting, hvor man, som "voksen" ville sige "so what", men i stedet bliver fornærmet på en "trods-agtig" måde.
Ligesom små "prinsesser" gør..