mandag den 16. juni 2008

Mere micro-embossing

Nå, men før jeg gik i gang med selve tutorial'en, lavede jeg en prøve med hvid embossing for at se, om det evt. kunne lade sig gøre at komme embossingen på først og microkuglerne på til sidst. Det gik ikke så godt, så jeg lagde den til side.
Til aller-aller-allersidst - nemlig ;o) - havde jeg en masse embossingpulver-snaller og nogle microkugler sådan lidt rundt omkring på bordet.
Det fejede jeg altsammen ud på et papir, og varmede den hvide chipboard til den var næsten FOR varm og dryssede det hele hen over mens jeg varmede det hele.
Der er både pink og blå microkugler, samt sort, ir-grøn, sort og blå embossingpulver i, det ses bare ikke så tydeligt fordi det er så lidt - og blandet sammen.

Men efter at have lavet min tutorial, kom jeg til at tænke på, om man ikke kunne "male abstrakt" med embossingpulver og det kom der så dette ud af:

Her er brugt blå microkugler på folie og chipboard, sort, hvid, antikguld og irgrøn embossing.
Jeg har - stort set - varmet godt igennem, drysset pulver over med fingrene og bare varmet videre.
Det støver lidt ekstra, men giver spændende muligheder, både hvad angår "motiv", farve og udtryk. (og det er så herfra, jeg har "snalleret" som jeg brugte på den hvide chipboard.)
Dette er så velegnet til et maskulint layout eller hvad man nu finder på.

Håber det var til lidt inspiration :o)

1 kommentar:

Annika sagde ...

Det er da en sjov ide..
Og med microperler i hytten, så kunne det da være.

Tak for infoen - godt med test og fejl som vi andre kan nyde godt af.